Odwiedź nas także na
Depułtycze Królewskie 55
22-100 Chełm
Pon-Pt
07:30 - 15:30
82 562 06 05
sekretariat.csi@panschelm.edu.pl

Laboratorium Badań Silników

Wyposażenie laboratorium:

  • diagnoskop BOSCH FSA 760 Bosch,
  • stanowisko probiercze Bosch EPS 708 Bosch,
  • stanowisko badawcze silnika CFF o zapłonie iskrowym z pełnym osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia Volkswagen,
  • stanowisko badawcze silnika CCZ o zapłonie samoczynnym z pełnym  osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia Volkswagen,
  • elektryczno-hydrauliczny podnośnik TC0001 Tachwar,
  • pojazd laboratoryjny Volkswagen Passat B7.
Laboratorium badań silników
Diagnoskop BOSCH FSA 760

Diagnoskop BOSCH FSA 760 służy do analizy silników o zapłonie iskrowym (benzynowym) i samoczynnym (diesla).

Stanowisko probiercze Bosch EPS 708

Służy do sprawdzania komponentów systemów diesla, pomp i wtryskiwaczy common rail (CR) z systemami pomiarowymi.

Stanowisko badawcze silnika CFF o zapłonie iskrowym z pełnym osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia

Czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem  o mocy maksymalnej 211KM i pojemności skokowej 1984 cm3. Stanowisko wyposażone  jest w bezpośredni wtrysk paliwa spełniający europejski standard emisji spalin EURO 5.

Posiada również kompletny układ sterowania pracą silnika, zestaw wskaźników, symulator usterek, wyprowadzone punkty pomiarowe najistotniejszych sterowników oraz złącze diagnostyczne OBD.

Stanowisko badawcze silnika CCZ

Stanowisko badawcze silnika CCZ  o zapłonie samoczynnym z pełnym  osprzętem, kompletnym układem wydechowym oraz chłodzenia. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 140KM i pojemności skokowej 1968 cm3. Stanowisko wyposażone jest we wtrysk common rail, oraz filtr cząstek stałych. Posiada również kompletny układ sterowania pracą silnika, zestaw wskaźników, symulator usterek, wyprowadzone punkty pomiarowe najistotniejszych sterowników oraz złącze diagnostyczne OBD.

Elektryczno-hydrauliczny podnośnik TC0001

Dwukolumnowy elektryczno-hydrauliczny podnośnik TC0001 wykorzystywany jest   w procesach przeglądów oraz diagnozowania stanu pojazdów w warsztatach samochodowych.

Pojazd laboratoryjny Volkswagen Passat B7

Pojazd jest przystosowany do prowadzenia prac badawczo-doświadczalnych wyposażony jest w silnik diesla z bezpośrednim wtryskiem oleju napędowego oraz filtr cząstek stałych, spełniający europejski standard czystości spalin  EURO 5. W pojeździe wyeksponowano rozmieszczenie wszystkich sterowników i rozdzielni poprzez umożliwienie bezpośredniego dostępu do nich w aucie, elementów wykonawczych: podnośników elektrycznie sterownych szyb, centralnego zamka, wycieraczek szyby przedniej i tylnej, dmuchawy powietrza do wnętrza, elektrycznych lusterek.